יתרונות והשפעות משחק הכדורגל על ילדים

ילדים רבים אוהבים לשחק כדורגל, יש הנרשמים לחוגי ספורט באגודות השונות, ויש המשחקים להנאתם עם חברים בשטח בית הספר, בפארקים פתוחים, במגרשי ספורט ייעודיים או בחצר הבית. משחק הכדורגל נחשב לפופולרי בארץ וברחבי העולם, בנים ובנות משחקים יחדיו ונהנים מפעילות גופנית חשובה וממשחק חברתי ותחרותי המעודד אותם לשתף פעולה כדי לנצח.

כדאי לדעת כי משחק הכדורגל משפיע רבות על הילדים, הם רצים, קופצים, נוגחים ובועטים בכדור, שכן במהלך המשחק עליהם לשתף פעולה עם חבריהם לקבוצה כדי לכבוש שערים ולנצח את הקבוצה המתחרה. זהו ספורט תחרותי ומהנה המעודד את הילדים לעסוק בפעילות גופנית, לשמור על כושר, לאכול בריא יותר ולהתחרות בספורטיביות עם ילדים אחרים. מעבר לכך משחק הכדורגל מפתח יצירתיות, משפר קואורדינציה, תורם לגיבוש חברתי, מעודד את הילדים לשחק יחדיו ויש לו השפעות רבות נוספות.

הרבה יותר מ-22 שחקנים הרצים אחרי כדורג

מי שאינו מבין את חוקי משחר הכדורגל עשוי לטעות ולחשוב כי מדובר במשחק פשוט ללא אתגרים, ולמעשה הוא רואה רק 22 שחקנים המתרוצצים במגרש אחרי הכדור. למעשה, משחק הכדורגל הנחשב לספורט הפופולרי ביותר בכל העולם, הוא חגיגה של ממש. יש בו טכניקה אישית וקבוצתית, גישות שונות, מתח רב והנאה צרופה תודות למהלכים מבריקים – אישיים וקבוצתיים.

כדאי לדעת כי ילדים המשחקים כדורגל מאושרים יותר ובריאים בגופם ובנפשם. משחק הכדורגל בקרב ילדים מבטיח את היתרונות הבאים:

שיפור בקואורדינציה

משחקי כדור מפתחים את הקואורדינציה אצל ילדים. משחק הכדורגל מחייב אותם לפתח שליטה טובה ברגליים ומשפר באופן משמעותי את התיאום בין רגל למוח. המשחק משפר גם את הראייה המרחבית, הילד נדרש לראות מהלכים של חבריו לקבוצה, לצפות את מהלכי השחקנים היריבים ולהתאים עצמו למה שקורה במגרש. 

שיפור בתפקוד הלב ומחזור הדם

 במהלך משחק כדורגל הילד מתרוצץ ברחבי המגרש, הוא מתנועע לכל עבר וכתוצאה מהפעילות הספורטיבית המאתגרת גופו מתפתח ומתחזק, והוא זוכה לשיפור בתפקוד הלב ומחזור הדם.

שיפור הריכוז

במהלך משחק כדורגל הילדים נדרשים להתרכז ולעקוב אחרי הנעשה בכל פינות המגרש, לכן זהו ספורט המשפר משמעותית את כושר הריכוז, ובכך הוא משפר גם את הישגיו הלימודיים של הילד.

חיזוק השרירים והשלד

 כדורגל הוא ספורט מהנה המחייב את הילד להתחזק גופנית. במהלך המשחק הילד רץ, קופץ, מנתר לגובה, נוגח, בועט ורץ ספרינטים.

לכן המשחק מחזק את שריריו והוא גם יעיל לחיזוק השלד ולשיפור טווח התנועה של מפרקי הגוף. 

שיפור ביכולת ההתמדה

 משחק כדורגל מחייב את הילד לשפר את יכולת ההתמדה שלו כדי לנצח ולהצליח בספורט התחרותי,

הוא גם משפר את הריכוז ותורם להצלחת הילד בפעולות אחרות בחייו, כולל הישגיו הלימודיים.

התמודדות עם אתגרים 

כדורגל הוא ספורט תחרותי ומהנה המחייב את הילדים להתמודד עם אתגרים רבים ומורכבים, הוא משפר את הביטחון העצמי ומסייע לילדים להצליח במשימות שונות בחייהם.

דינמיקה קבוצתית

זהו ספורט קבוצתי המחייב את הילדים לשתף פעולה כדי לנצח את הקבוצה היריבה.

יצירתיות ושיפור בתפקוד המוח

במשחק הכדורגל חייבים להיות יצירתיים, המשחק משפר את תפקודי המוח ותורם להנאה, לפיתוח כישורים רבים ולשיפור בתפקוד המוח.

חיזוק המערכת החיסונית

פעילות גופנית במסגרת משחקי כדורגל משפרת ומחזקת את המערכת החיסונית בגופו של הילד, כך חולים פחות ושמחים הרבה יותר.

לסיכום, כדאי לעודד את הילדים לשחק כדורגל עם חברים.

מומלץ להורים לרכוש שערי כדורגל ניידים לחצר הבית הפרטי כדי שיוכלו לשחק בנוחות, לכבוש שערים כמו מסי ורונאלדו, וליהנות מפעילות גופנית חשובה אשר עשויה לסייע להם בחיים.